Skip to Content

Spelljammer in Sundered Skies

A Sundered Skies világának egyik gyenge oldala az égi hajók kidolgozatlansága és fantáziátlansága. Gyakorlatilag a való világ hajóit használja, némi statisztikai módosításokkal a különböző fajoknál. A speciális hajók felépítéséről pedig pár elszórt illusztráció mutat valamit, de a konkrétumok nincsenek leírva.


A Spelljammer világában ezzel szemben csodálatos hajók vannak kidolgozva, ezért tűnik jó ötletnek a Spelljammer hajóit beemelni a Sundered Skies világába.

Történelem

A Sundered Skies világának történelme a következőkkel egészül ki.
Körülbelül 100 évvel ezelőtt Shadowhavenben mágusok és az Alkotó papjai közösen fejlesztették ki a hajók mágikus hajtásának technikáját. Kezdetben még csak kiegészítésként szolgált a szél vagy evezők mellett, de hamarosan sikerült kifejleszteni a nagyrészt mágikus módon meghajtott hajókat is.
Egy varázstárgyat alkottak meg az úgynevezett kormányt. Ez egy mágikus trón, amit beépítenek a hajóba, és ha egy mágus vagy pap helyet foglal a benne, rá tud hangolódni arra. Ezt követően úgy érzékeli, mintha a hajó lenne a teste, és mágikus erejével mozgatni és irányítani tudja azt.
A kormány elterjedése után a hajóépítés új korszaka kezdődött. A tervezők elszakadtak a régi hajótestektől, és új érdekes formákat alakítottak ki. A leghíresebb Klapanciusz, egy ragyogásszülött hajóács volt, aki különös vízióinak hatására kecses, tekergőző indákra hasonlító hajótesteket épített, amik közül leghíresebb a Nautiloid. Az ő hatására több tehetséges hajóépítő is saját formavilágot kezdett kialakítani. Ezen kívül megjelentek a kisebb, könnyebb hajók is, amik a kikötőkben kialakított kinyúló platformokra is le tudtak szállni. Ilyen a szitakötő és a darázs.
Mára a mágiával meghajtott hajók igen elterjedtek, de még távolról sem tudták kiszorítani a hagyományos hajókat. A mágikus kormány folyamatos használatához két-három mágus vagy pap jelenléte szükséges, amit a legtöbb hajós nem tud biztosítani.

Hajók adatai

A gyorsulást és a sebességet az alkalmazott kormány és a benne ülő varázsló határozza meg.
Az árak csak a hajótestre vonatkoznak, kormány és fegyverek nélkül.

Szitakötő / Dragonfly
Irányítás (handlig): +1
Alap keménység (toughness): 8
Páncélzat (armor): 4
Keménység (toughness): 12
Legénység (crew): 3
Max. utas létszám: 20
Fegyverzet (guns): 3
Raktér (cargo): 1
Ár (cost): 10 000 cogs


Darázs / Wasp
Irányítás (handlig): 0
Alap keménység (toughness): 10
Páncélzat (armor): 3
Keménység (toughness): 13
Legénység (crew): 8
Max. utas létszám: 36
Fegyverzet (guns): 6
Raktér (cargo): 2
Ár (cost): 36 000 cogs


Kereskedő / Tradesman
Irányítás (handlig): 0
Alap keménység (toughness): 11
Páncélzat (armor): 3
Keménység (toughness): 14
Legénység (crew): 10
Max. utas létszám: 50
Fegyverzet (guns): 8
Raktér (cargo): 3
Ár (cost): 30 000 cogs

Nautiloid
Irányítás (handlig): 0
Alap keménység (toughness): 14
Páncélzat (armor): 2
Keménység (toughness): 16
Legénység (crew): 10
Max. utas létszám: 70
Fegyverzet (guns): 11
Raktér (cargo): 3
Ár (cost): 70 000 cogs


Squid Ship
Irányítás (handlig): 0
Alap keménység (toughness): 16
Páncélzat (armor): 3
Keménység (toughness): 19
Legénység (crew): 12
Max. utas létszám: 90
Fegyverzet (guns): 15
Raktér (cargo): 5
Ár (cost): 90 000 cogs

Kalapács hajó / Hammership
Irányítás (handlig): 0
Alap keménység (toughness): 20
Páncélzat (armor): 3
Keménység (toughness): 23
Legénység (crew): 24
Max. utas létszám: 120
Fegyverzet (guns): 20
Raktér (cargo): 6
Ár (cost): 120 000 cogs


Elf csatahajó / Elven Man-O-War
Irányítás (handlig): +1
Alap keménység (toughness): 20
Páncélzat (armor): 4
Keménység (toughness): 24
Legénység (crew): 10
Max. utas létszám: 120
Fegyverzet (guns): 20
Raktér (cargo): 6
Ár (cost): 200 000 cogs

Konverziós iránymutatás

Irányítás (handlig) - Maneuver: A=+3, B=+2, C=+1, D=0, E=-1, F=-2
Alap keménység (toughness) = Hull Point/4 + 5
Páncélzat (armor) = Armor/2
Keménység = alap keménység + páncélzat
Legénység (crew) = Crew
Max. utas létszám = Tonnage*2
Fegyverzet (guns) = Tonnage/2
Raktér (cargo) = Cargo/5
Ár (cost) = Cost*2

Kormány

A kormányzó a saját erőpontjait használja a hajó mozgatására. Minden megkezdett órában 1 erőpontot kell elkölteni.

Létezik kisebb és nagyobb kormány, amiknek a teljesítménye különbözik.
A kormány típusa és a varázsló vagy pap ereje határozza meg a hajó gyorsulását és sebességét.

Kisebb kormány Nagyobb kormány
Kormányos szintje Gyorsulás Max. sebesség Gyorsulás Max. sebesség
Kezdő (Novice) 2 8 2 8
Tapasztalt (Seasoned) 3 10 3 11
Veterán (Veteran) 3 12 4 14
Hős (Hero) 4 14 4 17
Legenda (Legend) 4 16 5 20

Árak

Kisebb kormány: 10 000 cog
Nagyobb kormány: 25 000 cog

Fegyverek

A Sundered Skies alapkönyvben felsorolt fegyverek közül a ballisztának és a katapultnak léteznek nagyobb változatai, amiket a hajókra szerelnek. Ezeket lassú működtetni, és sok helyet foglalnak, ezért az ágyúkkal összehasonlítva kevésbé hatékonyak, de egy-egy sikeres találat önmagában elpusztíthat egy hajót.
Az alábbi táblázat a fegyverek adatait foglalja össze. Külön oszlopba került, hogy melyik nehéz fegyver, a páncél átütő érték, az újratöltéshez szükséges idő körökben, a szükséges személyzet és a hajón szükséges hely. Ha a szükséges személyzetnél kevesebben töltik a fegyvert, akkor minden hiányzó ember +1 kört ad a töltéshez. A szükséges hely mutatja, hogy hány fegyverzet helyet foglal el a hajón az adott fegyver.

Fegyver Sebzés Hatótáv Nehéz fegyv. Páncél átütés Töltés Személy- zet Hely Ár Ritkas. Megjegyzés
Könnyű balliszta 3d8 25/50/100 - 2 1 1 1 2000 U -
Közepes balliszta 3d10 40/80/160 X 2 2 2 2 3000 R -
Nehéz balliszta 3d12 50/100/200 X 3 3 4 4 5000 R -
Könnyű katapult 4d4 30/60/120 X 2 1 2 1 3000 U -
Közepes katapult 4d6 40/80/160 X 4 2 3 2 4000 R -
Nehéz katapult 4d8 60/120/240 X 6 3 5 4 6000 R -
Könnnyű kartács hajítógép 2d6 10/20/40 - 0 1 2 1 3000 U Közepes robbanás sablon
Közepes kartács hajítógép 2d8 20/40/80 - 0 2 3 2 4000 R Közepes robbanás sablon
Nehéz kartács hajítógép 3d8 30/60/120 - 0 3 4 4 5000 R Közepes robbanás sablon
Eredeti fegyverek a szabálykönyvből
Ágyú 3d6+1 75/150/300 X 4 1 4 1 5000 R lásd szöveg
Ágyú - lánc lövedék 2d6 40/80/160 - 0 1 4 1 - U lásd szöveg
Sárkányláng 2d10 Tölcsér X 0 1 1 1 6000 VR lásd szöveg
Robbanó szigony 3d6 (személy ellen: 5d6) 10/20/40 X 0 1 1 1 5000 U lásd szöveg





a képek Steven James oldaláról származnak
további Spelljammer képekért érdemes megnézni